Vara cu parfum de alge de mare

the_summer__by_indiae

Wow… nu stiu cat timp a trecut, dar, desi nematerializate, mii de ganduri au trecut prin minte. Sunt Acolo… Inca o vara in care am trait ani, in care am crescut mult. Am crescut mult cu fiecare om pe care l-am cunoscut… Am crescut cu miile de kilometrii parcursi cu Joy-ul rosu, am crescut cu fiecare drum in plus pe autostrada A1, cu “Perfect fara tine” la maxim de fiecare data…. sau Sky and Sand… Melodia asta oricum ma creste negresit… ma inalta, si nu ma mai satur de ea… Am crescut dupa ce am facut Pastele la mare, 4 fete nebune inghetand intr-o camera de hotel, dar pentru Boleroul de la Stuf din Duminica Mare… a meritat fiecare chill… Si a meritat si tonul ala de Marea Neagra si rapanele, pentru care nu am avut nevoie de dezlegare… pentru ca eram dezlegate deja de la orice realitate. Si am crescut dupa ce am vazut Faust la Sibiu, nu am crezut ca Iadul e asa de fierbinte… si de plin de curve si tate si sange si porci si dezmat si soareci si sex si strigate si… am cazut pe ganduri dar am crescut cand s-a aplaudat milioane de secunde in picioare si am fost miscata de lacrimile actorilor…

Si am avut nopti cand nu am stiut unde o sa dorm, si totusi nu m-am gandit la clipa aceea… si am crescut dupa ce am reusit sa pun cortul singura la 30 de grade, doar ca sa fiu sigura ca nu depind de nimeni in urmatoarea noapte… si mi-au crescut si 3 cosuri pe fata dupa nebunia Electrica de la Cluj… dar a crescut si sufletul ascultand Morcheeba pe ploaie, cu saci de gunoi in cap… si la Pendulum mi-a crapat inima de la atata dans, atat de mult am crescut… iar Suie ma ridica mereu acolo unde imi place sa fiu…. pe culme, traind intens, pana simt ca imi fuge pamantul de sub picioare…

Si am crescut cu toate baile din lacurile dulci pe care le-am facut – la Valiug si la Herculane… si am inotat… am inotat mult, cu o respiratie perfecta, doar eu, cu gandurile mele si cu Adancul…

Inotul.. intr-o secunda privesti negrul si intr-o alta ridici capul si inspiri Aer… Aer cu Soare… si iti umpli ochii de copacii din jur, si de stanci si de Cer. Si te bucuri ca poti fi acolo, in completa sincronizare cu tot ceea ce Esti… Respiri… esti Singur, dar e momentul tau… plutesti. Cand inot imi restructurez materia cenusie care e de multe ori haos dupa asa viata electrica…

Si am crescut cand am ales sa pun cortul la 2 noaptea, pe marginea unei balti, doar pentru ca am vrut sa simt cum e la munte… nu, nu vreau sa dorm in masina…. si pot infige acum cortul ala si in parchet, stiu ca ma salveaza mereu si da, nu raman fara acoperis deasupra capului.

A fost o vara cu muzica… cu chitari si grifuri la foc de tabara, alaturi de Om drag de pe mare… a fost muzica pe care mi-am pierdut mintile la partyuri, de cat Joy imi aducea Momentul… a fost cu festivale si cu trupe mari.. cu tari noi… cu incercari noi… cu pasiuni noi… A fost o vara cu iubiri… cu multe pierdute… dar cu multe nopti castigate… cu mangaieri, cu priviri, cu rasete, cu plaja Donna Ana, cu Lisabona, cu hoteluri si hosteluri si Bairro Alto… cu dormit prin rulote si la 4 stele… cu corturi si holuri de hotel… cu canapele abandonate sau in mansarde… sau pe Edgar Quinet… cu mare care te adopta, cu Rasarite peste Sibiu, Cluj, Timisoara, Vama Veche, Lisabona, Peniche, Lagos… oo, Lagos… am inotat cu pestii, i-am urmarit colorati prin apa…

O vara cu Cuba Libre, Caipirhina, Mojito, White Russian – inspumat, surprinzator si imbatator ca Marea, cu tequilla si mult Jager, cu SuperBock, cu vin de Porto, cu tuica si palinca, cu Silva blond si neagra… cu mult verde … o vara cu noi prieteni.

Acum, sunt mare! Sunt exact ceea ce vreau sa fiu acum. Fericirea, pentru mine, este sa nu vrei sa fii altundeva decat unde esti si sa faci ceea ce faci. Ma trezesc in fiecare dimineata si sunt recunoscatoare. Si abia astept sa im incep ziua, sa o traiesc si sa mai adaug o nuanta la capodopera numita… viata mea! E colorata! Viata mea are parfum de … alge de mare… e sarata dar vrei sa o inspiri din toti rarunchii… Viata ta ce parfum are?

Leave a Reply

