#3. Acel Avocado

f11882d6544d823adae251a3a56009ba

Daca nu v-ati uitat inca, uitati-va la filmul “Inside Out”. Sunt desene animate, din alea faine pentru oameni mari, care reusesc sa te sensibilizeze si sa scoata putin copilul din tine la suprafata. Acolo o veti gasi si pe JOY, care are grija ca totul in capul si corpul lui Riley sa se petreaca normal, ea avand o voiosie si un optimism fara de care oricare problema ar fi una de nerezolvat. Poate de aia mi-a si placut asa de mult filmul. Daar, o scena ce mi-a ramas in minte este cea in care bebela incerca pentru prima data “broccoli”, iar “Disgust” are grija sa il treaca pe lista gusturilor care nu ii plac. Ei, cred ca acelasi mecanism s-a intamplat in capul celor mai multi prieteni de-ai mei, care au trecut “avocado”-ul pe lista mancarurilor “yaki”. Lucky me, I had a JOY inside my head si mi-a placut din prima. Dar dincolo de asta, i-am avut pe mama si pe tata care mi l-au servit prima data cu un sos dijon, in Fanta, cand aveam zece ani. Nici nu aveam noi in Romania inca asa ceva, importurile din Peru nu functionau la fel de bine ca si azi. Tin minte ca de cate ori plecam intr-o vacanta in afara tarii, fugeam sa imi cumpar avocado si branzeturi “la pachet”. Da, imi ajunge o banca intr-un parc si 2 gustari din rucsac sa fiu fericita intr-o excursie… si-un cort.. si un yager.

Imi aduc aminte ca Au il numea “slanina”, insa am incercat si eu, ca si ai mei, sa le deschid ochii celor din jur. Nu stiu ce a facut click in capul ei, insa s-a indragostit iremediabil dupa cativa ani de fructul asta atat de drag mie. Poate si curentul “heathy” a ajutat si toate studiile din jurul lui, dar eu vreau sa cred ca JOY-ul meu a fost contagios.

Ce face un “avocado” sa fie “acel avocado”? Sa fie usor dulceag, sa poti baga lingura in el, sa fie proaspat si dupa fiecare gura sa simti cum vitaminele si uleiurile iti invadeaza corpul. Ce face o “prietenie” sa fie o”acea prietenie”? Cand prietena ta a gasit “acel avocado”, si chiar daca e singurul, sa iti aduca jumatate din el in servetel, la usa, sa gusti si tu.

Pretty mind blowing for me. Graceful.

 

Stay In JOY,

T.

 

 

Leave a Reply

