Mantre culese din 2016

imag7206

Am cateva cuvinte pe care vreau sa mi le spun. Anul 2016 a fost concentrat pe Iubire. Daca in 2015 am fost ocupata cu cunoasterea de sine, introspectia, analiza, concluzionarea, anul 2017 a venit la fix ca anul de “practica”. Primele 6 luni am mai avut cateva lectii de invatat referitor la viata mea si directia in care merg, iar acuma sunt in plin plan de a pune in aplicare toate lectiile si educarea mea, zi de zi, in privinta asta. Sa bata tobele.. pam pam. Mai jos, o listuta cu ce fac acum (si nu faceam inainte):

  1. “Stiu ce inseamna sa ai “indeajuns”, fac diferenta intre lucrurile esentiale si cele mai putin esentiale. Fericirea tine de perspectiva ”
    De exemplu, imi dau seama ca ptr a fi fericita nu am nevoie de o casa mare, desi la inceput simteam o mica frustrare referitoare la asta. Obisnuita intr-o Romanie in care la 25 de ani majoritatea din cercul meu au apartamentul lor, am fost dezamagita sa aflu ca in Italia e foarte greu sa iti cumperi un apartament. Fericirea nu e casa in care stai, ci dragostea ce pluteste in 2 camere, stiind ca locusorul tau a  fost aranjat cu dragoste, in care te simti sigur si il simti “acasa”. In care asternuturile si chiuveta e curata, in care florile isi au locul de cinste si in care te poti cuibari in bratele celui de langa tine.
  2. “Am 30 de ani si in toate capitolele din viata mea sunt doar la inceput.”
    Nu, nu e o scuza pentru ce nu am apucat inca sa fac sau o scuza ca nu am facut mai mult. Dar cand ajungi frustrat de faptul ca nu ai mai mult, mai repede, trebuie sa imi aduc aminte ca sunt doar la inceput de drum. Da, vreau copii dar imi aduc aminte de tot drumul meu de a ajunge aici, langa Omul meu, cu prieteni noi si frumosi, intr-o tara care imi ofera munti si mari si multe kilograme in plus. Imi aduc aminte de toate calatoriile mele, de toti de care am fost parasita si toti cei pe care nu i-am iubit. Sunt exact in momentul unde trebuia sa fiu in viata mea, nici mai mult, nici mai putin.
  3. “Cu oricat de putini bani, tot poti sa faci tot (sau sa simti tot).”
    Da, eu nu cred ca in scuze de genul “nu merg la sport ca nu am bani”. Iesi afara si alearga, mergi la munte, investeste intr-o bicicleta si gaseste noi modalitati de afi actio. Nu cred in “noi nu mergem in concediu ca strangem bani”. Important e sa schimbi cotidianul, de a pleca de acasa, de a-ti schimba putin energia.
    Si nici eu nu am voie sa folosesc scuza asta. De aia, regula de mai sus ma face sa devin inventiva, plina de resurse de a gasi alternative ptr a face ceea ce imi doresc, in lipsa banilor (mai multi). Pentru ca dintr-o experienta nu conteaza locul unde de afli,ci feelingul cu care esti inlocul respectiv. Si feelingul ala nu e dat de lumea de afara, ci de universul interior. Da, nu toti pot merge in Bali in fiecare an, dar un mega trip prin tara, cu cortul, in hostel, cu prietenii, in 2 sau singur iti poate aduce atat de multa bucurie. E mai posibil sa il tii minte decat daca stai la 5 stele in Grecia. Beacause is about the feeling.
  4. “Cand ceva ma nelinisteste, SPUN si nu ma mai consum ca o lumanare in silentium.”
    Totusi, imi iau cateva momente/ ore/ zile inainte de a actiona. Toleranta nu inseamna sa treci cu vederea, ci de a discuta si a ajunge la rezultatul dorit. Important e ca celalalt sa inteleaga cum vezi tu lucrurile si de ce exista o diferenta intre voi. Important e sa mitighezi diferentele, sa faci prapastia mai mica, pentru ca data viitoare amandoi sa fie mai atenti. Si merge! Plang in mine si ma supar, dar stiu ca lucrul pe care mi-l doresc cel mai putin e sa fiu suparata. Niciodata asta nu “da o lectie”. Asta merge doar la oamenii slabi. E atat de egoist. Sa santajezi pe cineva cu “frica”, de frica sa nu te mai porti tu urat cu ei ca o consecinta a unor actiuni.
  5. “Cand simt ca un mediu nu imi face bine, PLEC. Cand simt ca o discutie nu e pentru mine, ca imi zgarie principiile morale, plec.”
    Nu dau lectii nimanui si nu sunt cu nasul pe sus. Avem dreptul sa fim diferiti. Imi exercit acest drept.
  6. “Mai putin cu “eu vreau”, “nu am”, “eu am” si mai mult “eu sunt”, “eu voi fi”. Focus pe drumul spiritual, nu lumea materiala.”
  7. “Cea mai importanta revelatie pentru mine a fost ca unul din scopurile mele in viata e SA FIU FERICITA.”
    Banal, nu? Ai crede ca toti sunt asa. Nu, nu cred. Cel putin actiunile celorlati nu par sa reflecte acest lucru. Autocompatimirea, neschimbarea unei situatii care dureaza de mult, mizeria de care se inconjuoara unii. Tot ceea ce nu adera la scopul meu, voi schimba.
  8. “Energia mea e importanta pentru mine si cei din jur.”
    Aleg sa o ofer doar persoanelor care stiu sa se bucure de ea, nu cei care isi bat joc sau care nu o aprecieaza.
  9. “Toti oamenii se iau cu bune si cu rele.”
    Si trebuie sa accepti si defectele unui om, iar daca le intelegi si rareori esti “dezamagit”. Dar ia-l pentru cele “bune”, atata timp cat nu conflicta cu tine.
  10. “Tot ceea ce fac o fac ptr mine, nu ptr a castiga aprecierea celor din jur, nu pentru a primi ceva in schimb.”
    Dragostea pe care o ofer o ofer pentru mine pentru ca vreau, nu pentru a fii iubita. Cadourile pe care le fac, le fac pentru ca oamenii imi sunt dragi, nu ca sa primesc cadou de ziua mea. Ma implic pentru  mine, nu ptr ca castiga respectul celorlalti. Pentru ca respectul, dragostea si reactiunea vine doar in momentul in care actiunile tale sunt dezinteresate.
  11. “Peste nevoile maslow de baza, cel mai important pentru mine e sa am o relatie frumoasa.”
    Nu pot defini “frumoasa”, dar vorba Mariei. Cand nu trebuie sa te explici cat de bine e, abia atunci insemana ca e bine. Asta vreau. La asta tind. Nu tind la casatorie si nu ma streseaza. Pentru ca daca stiu ca azi e bine si stiu cum sa fac si maine sa fie bine, ajungi la infinit, nu? Viata se traieste zi de zi. Mindfulness, nu trairea in viitor.
  12. Nu e o lectie noua, dar “Oamenii pe care ii ai aproape  (fizic sau moral) iti dau calitate vietii si o fac mai buna, over the top”.
    Anul asta ii apreciez mai mult si vreau sa le si arat asta.
  13. “Ai mei. Sunt cea mai importanta relatie din viata mea si tot ce sunt sunt datorita lor si sunt cea mai norocoasa.”
    Nici noi nu stim cum s-a intamplat sa fim toti “oameni mari”, dar increderea pe care o au in minte imi da aripi!
Leave a Reply

